
Ford Puma S1600
Ford Puma S1600 to po modelu Escort Kit-car kolejna w nie dostateczny sposób rozwijana konstrukcja Forda napędzana na przednią oś. Dzięki startom w Mistrzostwach Świata samochód ten zyskał pewną popularność, nie tak dużą jednak jak inne pojazdy tej kategorii.
Najbardziej znanym kierowcą, który zasiadał za jego kierownicą pojazdu ford Puma S1600 był Francois Duval. Mimo talentu kierowcy i dwóch lat startów nie udało się osiągnąć satysfakcjonującego wyniku, gdzyż trudno tak nazwać siódme (2001) i szóste (2002) miejsce na koniec sezonu. Używający Pumy S1600 w latach 2001 do 2003: Martin Stenshorne, Roger Feghali, Martin Stenshorne czy Guy Wilks także nie błyszczeli.
Po zniknięciu z odcinków Mistrzostw Świata samochód najczęściej widywany był w Wielkiej Brytanii, gdzie między innymi startował wspomniany wcześniej Martin Rowe czy Francuz Patrick Magaud.
Ciekawostką jest, że w roku 2001 w belgijskim rajdzie Omloop van Vlaanderen w okazjonalnym starcie jako kierowca Forda Pumy (ale zgłoszonej jako Kit-car) pojwaił się Nicky Grist, znany głownie z pilotowania szalonego Szkota Colina McRae. Po wielu problemach technicznych Walijczyk ukończył rajd na odległej pozycji.
Ford Puma S1600 | |
---|---|
Ford Puma S1600 - Silnik | |
Wykonanie | umieszczony poprzecznie, 4 cylindry, 16 zaworów |
Pojemność | 1564 ccm |
Moc | 220 KM przy 9000 obr/min |
Moment obrotowy | 190 Nm przy 6500 obr/min |
Zbiornik paliwa |
55 litrów |
Ford Puma S1600 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stay na przednią oś |
Skrzynia biegów | 6 biegów, sekwencyjna HEWLAND z LSD (blokadą mechanizmu różnicowego) |
Sprzęgło | sprzęgło jednotarczowe ze spieków |
Ford Puma S1600 - Zawieszenie | |
Przód | McPherson, Dynamic z trzema regulacjami, wahacze z systemem Uniball, stabilizatory |
Tył |
Ford Racing, wahacz wleczony |
Koła: asfalt / szuter |
Speedline, 7 x 17” / 6 x 15” |
Ford Puma S1600 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | Alcon, 4 tłoczkowe z tarczą 355 mm / 2 tłoczkowe z tarczą 260 mm |
Szuter: przód / tył | Alcon, 4 tłoczkowe z tarczą 305 mm / 2 tłoczkowe z tarczą 260 mm |
Ręczny |
hydrauliczny - tzw pionowy |
Ford Puma S1600 - Układ kierowniczy | |
wspomagany | |
Ford Puma S1600 - Wymiary | |
Długość | 3984 mm |
Szerokość | 1802 mm |
Wysokość | 1315 mm |
Rozstaw osi | 2446 mm |
Waga | 1000 kg |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.