
Szwedzki przedstawiciel Forda, podczas zorganizowanej dziś w Sztokholmie konferencji prasowej, przedstawił plany startów w Mistrzostwach Europy w Rallycrossie w sezonie 2008. W składzie zespołu Motor Sport Evolution należącego do Andreasa Erikssona, znalazło się dwóch kierowców rajdowych: Marcus Gronholm oraz Henning Solberg.
O tym, że po zakończeniu rajdowej kariery Marcus Gronholm widziałby siebie w rallycrossie dowiedzieliśmy się na początku marca. W tajemnicy Fin spotkał się ze swoim znajomym Anreasem Erikssonem i Forda Fiestę ST, który ma prawie 600 KM, 800 Nm, napęd na cztery koła i od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,2 s.
Po kilku tygodniach negocjacji ze sponsorami oraz fabrycznym zespołem rajdowym BP-Ford Abu Dhabi, Gronohlm ogłosił dziś, że wystartuje takim samochodem w sześciu z jedenastu rund MERC. Rallycross, który nie wiąże się z ciągłym życiem na walizkach, a program zawodów jest bardzo kompaktowy, okazał się doskonałą alternatywą dla rajdów.
"To będzie na pewno bardzo ciekawe doświadczenie. Myślałem o tym od dawna. Najwyższa pora, żeby spróbować czegoś nowego." - powiedział Gronholm, dwukrotny rajdowy mistrz świata. "Osiągi samochodu są po prostu niesamowite. Zobaczymy jak sobie poradzę na takich krótkich, pełnych emocji wyścigach".
Anreas Eriksson, u którego powstają rallycrossowe potwory, zaliczy cały cykl i będzie walczył o poprawę trzeciej lokaty z ubiegłego sezonu. Henning Solberg ma przed sobą jeszcze 11 rund WRC za kierownicą Forda Focusa WRC, dlatego poważniejsze starty pomarańczową Fiestą, której budowa dobiega końca, planuje dopiero w przyszłym roku.
Pierwsza runda MERC odbędzie się na początku maja w Portugalii. W połowie września europejska czołówka, być może razem z Gronholmem i Solbergiem zjawi się w Polsce na torze w Słomczynie podczas przedostatniej rundy sezonu.
Po kilku tygodniach negocjacji ze sponsorami oraz fabrycznym zespołem rajdowym BP-Ford Abu Dhabi, Gronohlm ogłosił dziś, że wystartuje takim samochodem w sześciu z jedenastu rund MERC. Rallycross, który nie wiąże się z ciągłym życiem na walizkach, a program zawodów jest bardzo kompaktowy, okazał się doskonałą alternatywą dla rajdów.
Anreas Eriksson, u którego powstają rallycrossowe potwory, zaliczy cały cykl i będzie walczył o poprawę trzeciej lokaty z ubiegłego sezonu. Henning Solberg ma przed sobą jeszcze 11 rund WRC za kierownicą Forda Focusa WRC, dlatego poważniejsze starty pomarańczową Fiestą, której budowa dobiega końca, planuje dopiero w przyszłym roku.
Pierwsza runda MERC odbędzie się na początku maja w Portugalii. W połowie września europejska czołówka, być może razem z Gronholmem i Solbergiem zjawi się w Polsce na torze w Słomczynie podczas przedostatniej rundy sezonu.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford: Gronholm rozpocznie karierę w Rallycrossie
Podobne: Ford: Gronholm rozpocznie karierę w Rallycrossie




Podobne galerie: Ford: Gronholm rozpocznie karierę w Rallycrossie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć