Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Fiat Grande Punto Super 2000 w Rajdzie Barbórka
fiat punto grande s2000

Fiat Grande Punto Super 2000 w Rajdzie Barbórka

2006-12-12 - Ł. Lach     Tagi:
Pierwszy start najnowszego samochodu rajdowego Fiata, którym w Warszawie rywalizował mistrz Włoch Paolo Andreucci, obejrzało kilkadziesiąt tysięcy kibiców.

Już pierwsze kilometry rywalizacji Andreucciego na warszawskich oesach potwierdziły wysoką skuteczność najnowszego Fiata Grande Punto Super 2000. Paolo Andreucci wystartował w dobrym tempie. Włoski gość po pierwszym oesie był trzeci, tracąc do lidera zaledwie 2 sekundy. Prawdziwą klasę Paolo Andreucci pokazał na płycie lotniska Bemowo. Kierowcy Fiata przypadła bezpośrednia walka z doświadczonym mistrzem Polski Leszkiem Kuzajem, ale Paolo Andreucci pojechał na tym odcinku w mistrzowskim stylu. Mistrz Włoch wygrał z Kuzajem, dostał za to gromkie brawa od kibiców i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety próba ataku w finale skończyła się pechowo. Paolo Andreucci uszkodził tylne koło Grande Punto na jednym z cięć "Kryterium Asów" na Karowej i musiał wycofać się z rajdu. Fiat Punto Super 2000 to samochód, który świetnie sprawdza się w szybkich i długich rajdach - ocenił po rajdzie Paolo Andreucci. - Grande Punto jest wytrzymały, dynamiczny i świetnie się prowadzi, ale "Barbórka" ma swoją specyfikę. W Warszawie jest sporo kręcenia kierownicą, wiele wyjątkowo ciasnych nawrotów i cięć, na których można natknąć się na różne groźne dla zawieszenia niespodzianki. W takich warunkach nie mogłem w pełni wykorzystać możliwości nowego Fiata. Brakowało mi dłuższych prostych i szerokich łuków, gdzie tym autem można pojechać naprawdę ostro i dynamicznie. Szkoda, że na Karowej mieliśmy pecha. Po wygranej z Leszkiem Kuzajem liczyłem, że powtórzę sukces sprzed kilku lat i po raz drugi wygram Kryterium Asów. Nie udało się i tego naprawdę żałuję. Dziękuję jednak warszawskim kibicom za ich aplauz. Powiem szczerze. Rzadko spotyka się takie tłumy i rywalizuje w tak gorącej atmosferze. Za to naprawdę można pokochać Warszawę!

Fiat Grande Punto Super 2000 Rally

Silnik

czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 2000 cm3, montowany poprzecznie;
moc maksymalna 270 KM przy 8250 obr./min
maksymalny moment obrotowy 22.5 kgm przy 6500 obr./min

Układ przeniesienia napędu
6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów, z odcięciem przy zmianie przełożeń, oddzielną obudową;
trzy dyferencjały (przedni, centralny i tylny);

Zawieszenie

kolumny MacPherson z przodu i z tyłu;
amortyzatory z możliwością regulacji i stabilizatory

Układ hamulcowy

Zaciski 4-tłoczkowe;
przednie tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm na drogi bite i 300 mm na szuter;

Tylne zaciski z czterema tłoczkami;
Tylne tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm

Nadwozie

Przednie i tylne skrzydła-spoilery poszerzone maksymalnie do 1800 mm;
dodatkowy tylny spoiler, w rozmiarze dopuszczonym przez odpowiednie przepisy techniczne (dla zwiększenia stabilności samochodu i jego docisku na zakrętach);

Koła

na asfalt obręcze w rozmiarze: 8" x 18";
na szuter obręcze w rozmiarze: 6.5" x 15";
opony na asfalt: 20/65-18;
opony na szuter: 17/65-15.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Fiat Grande Punto Super 2000 w Rajdzie Barbórka

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit