Fiat Grande Punto Super 2000 w Rajdzie Barbórka
2006-12-12 - Ł. Lach Tagi:
Pierwszy start najnowszego samochodu rajdowego Fiata, którym w
Warszawie rywalizował mistrz Włoch Paolo Andreucci, obejrzało
kilkadziesiąt tysięcy kibiców.
Już pierwsze kilometry rywalizacji Andreucciego na warszawskich oesach potwierdziły wysoką skuteczność najnowszego Fiata Grande Punto Super 2000. Paolo Andreucci wystartował w dobrym tempie. Włoski gość po pierwszym oesie był trzeci, tracąc do lidera zaledwie 2 sekundy. Prawdziwą klasę Paolo Andreucci pokazał na płycie lotniska Bemowo. Kierowcy Fiata przypadła bezpośrednia walka z doświadczonym mistrzem Polski Leszkiem Kuzajem, ale Paolo Andreucci pojechał na tym odcinku w mistrzowskim stylu. Mistrz Włoch wygrał z Kuzajem, dostał za to gromkie brawa od kibiców i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety próba ataku w finale skończyła się pechowo. Paolo Andreucci uszkodził tylne koło Grande Punto na jednym z cięć "Kryterium Asów" na Karowej i musiał wycofać się z rajdu. Fiat Punto Super 2000 to samochód, który świetnie sprawdza się w szybkich i długich rajdach - ocenił po rajdzie Paolo Andreucci. - Grande Punto jest wytrzymały, dynamiczny i świetnie się prowadzi, ale "Barbórka" ma swoją specyfikę. W Warszawie jest sporo kręcenia kierownicą, wiele wyjątkowo ciasnych nawrotów i cięć, na których można natknąć się na różne groźne dla zawieszenia niespodzianki. W takich warunkach nie mogłem w pełni wykorzystać możliwości nowego Fiata. Brakowało mi dłuższych prostych i szerokich łuków, gdzie tym autem można pojechać naprawdę ostro i dynamicznie. Szkoda, że na Karowej mieliśmy pecha. Po wygranej z Leszkiem Kuzajem liczyłem, że powtórzę sukces sprzed kilku lat i po raz drugi wygram Kryterium Asów. Nie udało się i tego naprawdę żałuję. Dziękuję jednak warszawskim kibicom za ich aplauz. Powiem szczerze. Rzadko spotyka się takie tłumy i rywalizuje w tak gorącej atmosferze. Za to naprawdę można pokochać Warszawę!
Fiat Grande Punto Super 2000 Rally
Silnik
czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 2000 cm3, montowany poprzecznie;
moc maksymalna 270 KM przy 8250 obr./min
maksymalny moment obrotowy 22.5 kgm przy 6500 obr./min
Układ przeniesienia napędu
6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów, z odcięciem przy zmianie przełożeń, oddzielną obudową;
trzy dyferencjały (przedni, centralny i tylny);
Zawieszenie
kolumny MacPherson z przodu i z tyłu;
amortyzatory z możliwością regulacji i stabilizatory
Układ hamulcowy
Zaciski 4-tłoczkowe;
przednie tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm na drogi bite i 300 mm na szuter;
Tylne zaciski z czterema tłoczkami;
Tylne tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm
Nadwozie
Przednie i tylne skrzydła-spoilery poszerzone maksymalnie do 1800 mm;
dodatkowy tylny spoiler, w rozmiarze dopuszczonym przez odpowiednie przepisy techniczne (dla zwiększenia stabilności samochodu i jego docisku na zakrętach);
Koła
na asfalt obręcze w rozmiarze: 8" x 18";
na szuter obręcze w rozmiarze: 6.5" x 15";
opony na asfalt: 20/65-18;
opony na szuter: 17/65-15.
Już pierwsze kilometry rywalizacji Andreucciego na warszawskich oesach potwierdziły wysoką skuteczność najnowszego Fiata Grande Punto Super 2000. Paolo Andreucci wystartował w dobrym tempie. Włoski gość po pierwszym oesie był trzeci, tracąc do lidera zaledwie 2 sekundy. Prawdziwą klasę Paolo Andreucci pokazał na płycie lotniska Bemowo. Kierowcy Fiata przypadła bezpośrednia walka z doświadczonym mistrzem Polski Leszkiem Kuzajem, ale Paolo Andreucci pojechał na tym odcinku w mistrzowskim stylu. Mistrz Włoch wygrał z Kuzajem, dostał za to gromkie brawa od kibiców i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety próba ataku w finale skończyła się pechowo. Paolo Andreucci uszkodził tylne koło Grande Punto na jednym z cięć "Kryterium Asów" na Karowej i musiał wycofać się z rajdu. Fiat Punto Super 2000 to samochód, który świetnie sprawdza się w szybkich i długich rajdach - ocenił po rajdzie Paolo Andreucci. - Grande Punto jest wytrzymały, dynamiczny i świetnie się prowadzi, ale "Barbórka" ma swoją specyfikę. W Warszawie jest sporo kręcenia kierownicą, wiele wyjątkowo ciasnych nawrotów i cięć, na których można natknąć się na różne groźne dla zawieszenia niespodzianki. W takich warunkach nie mogłem w pełni wykorzystać możliwości nowego Fiata. Brakowało mi dłuższych prostych i szerokich łuków, gdzie tym autem można pojechać naprawdę ostro i dynamicznie. Szkoda, że na Karowej mieliśmy pecha. Po wygranej z Leszkiem Kuzajem liczyłem, że powtórzę sukces sprzed kilku lat i po raz drugi wygram Kryterium Asów. Nie udało się i tego naprawdę żałuję. Dziękuję jednak warszawskim kibicom za ich aplauz. Powiem szczerze. Rzadko spotyka się takie tłumy i rywalizuje w tak gorącej atmosferze. Za to naprawdę można pokochać Warszawę!
Fiat Grande Punto Super 2000 Rally
Silnik
czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 2000 cm3, montowany poprzecznie;
moc maksymalna 270 KM przy 8250 obr./min
maksymalny moment obrotowy 22.5 kgm przy 6500 obr./min
Układ przeniesienia napędu
trzy dyferencjały (przedni, centralny i tylny);
Zawieszenie
kolumny MacPherson z przodu i z tyłu;
amortyzatory z możliwością regulacji i stabilizatory
Układ hamulcowy
Zaciski 4-tłoczkowe;
przednie tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm na drogi bite i 300 mm na szuter;
Tylne zaciski z czterema tłoczkami;
Tylne tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm
Nadwozie
Przednie i tylne skrzydła-spoilery poszerzone maksymalnie do 1800 mm;
dodatkowy tylny spoiler, w rozmiarze dopuszczonym przez odpowiednie przepisy techniczne (dla zwiększenia stabilności samochodu i jego docisku na zakrętach);
Koła
na asfalt obręcze w rozmiarze: 8" x 18";
na szuter obręcze w rozmiarze: 6.5" x 15";
opony na asfalt: 20/65-18;
opony na szuter: 17/65-15.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat Grande Punto Super 2000 w Rajdzie Barbórka
Galerie zdjęć
Newsletter