
W 39-letniej historii Rajdu Bułgarii dopiero trzy razy triumfowali w nim lokalni kierowcy - w 1971 r. Iliya Chubrikov, 36 lat później Dimitar Iliev i wczoraj Krum Donchev, co trzydziestolatek z Sofii uznaje za ogromny sukces w swojej karierze.
"Jestem przeszczęśliwy, nie potrafię ukryć emocji" - mówił na mecie wzruszony Donchev. "Przed startem nawet nie marzyłem o takim sukcesie ponieważ zrobiliśmy tym samochodem tylko 100 km. W trakcie rajdu były problemy z trzecim biegiem, przez co Isik bardzo się do nas zbliżył, ale jak to mówią - wszystko dobre co się dobrze kończy". Donchev to urodzony sportowiec. Skończył technikum, a następnie studia na Akademii Wychowania Fizycznego w rodzinnej Sofii. Rajdową karierę zaczął w 1999 r. uczestnicząc w pucharze Skody Octavii. W kilkat lat doszedł do tytułu mistrza Bułgarii zostając wcześniej dwukrotnie wybranym najlepszym sportowcem kraju. W 2006 r., za kierownicą Subaru Imprezy N12, został wicemistrzem Europy. W 2007 r. Prista Oil Rally Team zakupił Mitsubishi Lancera Evo IX, a Donchev znowu był "pierwszym przegranym" czyli wicemistrzem Bułgarii. Narodowy koncern petrochemiczny wyłożył pieniądze na nowe Subaru N14 z Tommi Makinen Racing, ale samochód wyjątkowo nie przypadł kierowcy do gustu.
Na Rajd Polski Donchev wynajął Lancera Evo IX ze stajni Stec Ralliart, ale wynik na mecie - 22. miejsce był daleko od usatysfakcjonowania kierowcy. Prista Oil RT zainwestował w wynajęcie Peugeota 207 S2000 od włoskiego tunera Racing Lions, któremu zaufał także Luca Rossetti.
Po długich poszukiwaniach Donchev najwyraźniej znalazł odpowiedni dla siebie samochód. Po treningu z Rossettim i przejechaniu Rajdu Sofii kierowca Peugeota objął prowadzenie w Rajdzie Bułgarii po OS 2 i pomimo braku dwóch biegów w końcówce rajdu obronił 1. miejsce przed Turkiem, Volkanem Isikiem.Puchar za zwycięstwo został w Bułgarii z czego cieszył się także triumfator sprzed roku, Iliev, który jako jeden z pierwszych pogratulował zwycięzcy.
"Jestem przeszczęśliwy, nie potrafię ukryć emocji" - mówił na mecie wzruszony Donchev. "Przed startem nawet nie marzyłem o takim sukcesie ponieważ zrobiliśmy tym samochodem tylko 100 km. W trakcie rajdu były problemy z trzecim biegiem, przez co Isik bardzo się do nas zbliżył, ale jak to mówią - wszystko dobre co się dobrze kończy". Donchev to urodzony sportowiec. Skończył technikum, a następnie studia na Akademii Wychowania Fizycznego w rodzinnej Sofii. Rajdową karierę zaczął w 1999 r. uczestnicząc w pucharze Skody Octavii. W kilkat lat doszedł do tytułu mistrza Bułgarii zostając wcześniej dwukrotnie wybranym najlepszym sportowcem kraju. W 2006 r., za kierownicą Subaru Imprezy N12, został wicemistrzem Europy. W 2007 r. Prista Oil Rally Team zakupił Mitsubishi Lancera Evo IX, a Donchev znowu był "pierwszym przegranym" czyli wicemistrzem Bułgarii. Narodowy koncern petrochemiczny wyłożył pieniądze na nowe Subaru N14 z Tommi Makinen Racing, ale samochód wyjątkowo nie przypadł kierowcy do gustu.
Po długich poszukiwaniach Donchev najwyraźniej znalazł odpowiedni dla siebie samochód. Po treningu z Rossettim i przejechaniu Rajdu Sofii kierowca Peugeota objął prowadzenie w Rajdzie Bułgarii po OS 2 i pomimo braku dwóch biegów w końcówce rajdu obronił 1. miejsce przed Turkiem, Volkanem Isikiem.Puchar za zwycięstwo został w Bułgarii z czego cieszył się także triumfator sprzed roku, Iliev, który jako jeden z pierwszych pogratulował zwycięzcy.
V10.pl fot. donchev-sport.com, rallybulgaria.com, Kamil Paradowski
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Donchev: Nawet nie marzyłem o takim sukcesie
Podobne: Donchev: Nawet nie marzyłem o takim sukcesie




Podobne galerie: Donchev: Nawet nie marzyłem o takim sukcesie
.jpg)

.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter