Rajdy » Rajdowy Puchar Polski » Aktualności » Damian Gielata w S2000 wygrywa Rajd Cieszyńska Barbórka

Damian Gielata w S2000 wygrywa Rajd Cieszyńska Barbórka
2007-11-24 - Ł. Lach Tagi:
Damian Gielata zaliczył udany debiut w samochodzie Fiat Grande Punto S2000 wygrywając okręgowy 34. Rajd GEMA 2000 Cieszyńska Barbórka.
Autor najlepszych czasów na trzeciej części z dziewięciu mokrych i zabrudzonych błotem odcinków specjalnych zaczął od wyniku poza pierwszą trójką. Na drugim odcinku kierowca Punto w większym stopniu wykorzystał potencjał samochodu z czeskiego JM Engineering i awansował na pozycję lidera, której nie oddał już do mety. Rywale w samochodach N-grupowych podczas pierwszej pętli podróżowali z przygodami. Zbigniew Cieślar nie powtórzył sukcesu z Rajdu Wisły. Na metę trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Śląska wjechał jako drugi zostając jednocześnie mistrzem krótkiego cyklu.
Na OS3 kierowca Subaru Imprezy N11 spędził pół minuty pozą drogą i do końca rajdu mógł tylko odrabiać straty. Gdy na dwa OS-y przed końcem rajdu wydawało się, że Cieślar (+5.9 sek.) dogoni Gielatę, ten drugi przyspieszył i odronił pierwszą lokatę. Na najniższym stopniu podium znalazł się Mistrz Pucharu PZM w klasie A6 - Jarosław Szeja, 24 sekundy przed kierowcą innej, słabszej "sto szóstki" klasy N2 - Piotrem Baranem.
Andy Mancin musiał się zatrzymać kilkaset metrów po starcie odcinka po w Zamarskach, aby wymienić zdefektowane koło w swoim Mitsubishi Lancer Evo IX. Nieplanowany "pitstop" kosztował go 4 minuty oraz szansę na dobrą lokatę. Do końca rajdu Mancin zdołał awansować z ostatniego 21. miejsca na 5. Po drodze wygrał próby nr 3, 4 i 9.
Szósty, Wiesław Bąk w "po pucharowym" Peugeocie 206 pokonał Bartłomieja Borutę debiutującego w Renault Clio R3, samochodzie zbudowanym przez jego firmę (2BRally). Jerzy Tomaszczyk w pierwszym z trzech sklasyfikowanych Fiatów 126p zamknął pierwszą dziesiątkę.
Z 26 załóg, które stawiły się na starcie (w większości lokalni zawodnicy), do mety nie dotarło siedem. Jednym z największych pechowców był Marcin Pasecki - trzeci w wynikach po OS4. Musiał wycofać się kiedy w jego Citroenie C2 R2 zaczęła szwankować skrzynia biegów.Pomimo trudnych warunków i ciągłej mżawki obyło się bez wypadków, a publiczność dopisała. Organizatorzy "Barbórki" mają nadzieję na powrót do kalendarza PPZM w sezonie 2008.
Autor najlepszych czasów na trzeciej części z dziewięciu mokrych i zabrudzonych błotem odcinków specjalnych zaczął od wyniku poza pierwszą trójką. Na drugim odcinku kierowca Punto w większym stopniu wykorzystał potencjał samochodu z czeskiego JM Engineering i awansował na pozycję lidera, której nie oddał już do mety. Rywale w samochodach N-grupowych podczas pierwszej pętli podróżowali z przygodami. Zbigniew Cieślar nie powtórzył sukcesu z Rajdu Wisły. Na metę trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Śląska wjechał jako drugi zostając jednocześnie mistrzem krótkiego cyklu.
Na OS3 kierowca Subaru Imprezy N11 spędził pół minuty pozą drogą i do końca rajdu mógł tylko odrabiać straty. Gdy na dwa OS-y przed końcem rajdu wydawało się, że Cieślar (+5.9 sek.) dogoni Gielatę, ten drugi przyspieszył i odronił pierwszą lokatę. Na najniższym stopniu podium znalazł się Mistrz Pucharu PZM w klasie A6 - Jarosław Szeja, 24 sekundy przed kierowcą innej, słabszej "sto szóstki" klasy N2 - Piotrem Baranem.
Andy Mancin musiał się zatrzymać kilkaset metrów po starcie odcinka po w Zamarskach, aby wymienić zdefektowane koło w swoim Mitsubishi Lancer Evo IX. Nieplanowany "pitstop" kosztował go 4 minuty oraz szansę na dobrą lokatę. Do końca rajdu Mancin zdołał awansować z ostatniego 21. miejsca na 5. Po drodze wygrał próby nr 3, 4 i 9.
Z 26 załóg, które stawiły się na starcie (w większości lokalni zawodnicy), do mety nie dotarło siedem. Jednym z największych pechowców był Marcin Pasecki - trzeci w wynikach po OS4. Musiał wycofać się kiedy w jego Citroenie C2 R2 zaczęła szwankować skrzynia biegów.Pomimo trudnych warunków i ciągłej mżawki obyło się bez wypadków, a publiczność dopisała. Organizatorzy "Barbórki" mają nadzieję na powrót do kalendarza PPZM w sezonie 2008.
34. Rajd GEMA 2000 Cieszyńska Barbórka - nieoficjalne wyniki końcowe | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Gielata / Hundla |
Fiat Grande Punto S2000 |
1:04:04,3 godz. |
2 | Cieślar / Ogierman |
Subaru Impreza N11 |
+10,7 sek. |
3 | Szeja / Szeja |
Peugeot 106 |
+2:44,0 |
4 | Baran / Kowal |
Peugeot 106 |
+3:08,3 |
5 | Mancin / Wizner |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:00,9 |
6 |
Bąk / Roik |
Peugeot 206 XS |
+5:09,4 |
7 |
Boruta / Grabkiewicz |
Renault Clio R3 |
+6:08,7 |
8 |
Poliński / Pytel |
Opel Astra |
+6:35,4 |
9 |
Kapitan / Piskorski | Daewoo Lanos |
+7:46,0 |
10 | Tomaszczyk / Martynek |
Fiat 126p | +9:30,4 |
źródło: fot. Wojciech Janikowski
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Damian Gielata w S2000 wygrywa Rajd Cieszyńska Barbórka
Newsletter
Galerie zdjęć