
Czech Martin Semerad (22 lata) i Fin Jarkko Ikara (18) wygrali europejski Shootout i będą objęci programem Pirelli Star Driver, w ramach którego zaliczą sześć runda mistrzostw świata 2009 za kierownicą czteronapędowego samochodu.
Na nominacje w austriackiej miejscowości Freistadt stawiło się 17 kierowców. Zabrakło Francuza, który miał jechać jedynym samochodem klasy S2000 w stawce. W piątek odbyło się zapoznanie z trasą, badanie kontrolne oraz rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami prowadzone przez sześciosobowe jury, w którym zasiadł m.in. Walter Rohrl i Michele Mouton. Po oficjalnej prezentacji, w sobotę rano zawodnicy przystąpili do rywalizacji na, przejeżdżanych trzykrotnie, dwóch odcinkach. Najpierw pokonywano 8-kilometrową próbę o nawierzchni szutrowej, a po trwającym 2,5 godziny serwisie, w trakcie którego mechanicy zmieniali zawieszenia, odcinek asfaltowy. Choć czasy nie były najważniejsze, o czym świadczą wyniki Semerada i Nikary (oceniano głównie technikę jazdy), według nieoficjalnych informacji najlepszy łączy czas przejazdu (35 min i 54,2 s) uzyskał Niemiec Hermann Gassner, a siedem pierwszych miejsc okupowali kierowcy Mitsubishi Lancerów Evo IX.
Zwycięzcy nominacji - Semerad, w kolejnym Evo IX, oraz jadący Fordem Fiestą ST Nikara zajęli odpowiednio 9. i 11 miejsce w generalce (Nikara był drugi w "ośce"). Reprezentanci Polski, Radosław Typa i jego doświadczony pilot, Jarosław Baran, jadący Citroenem C2, zajęli w „mini-rajdzie” 12. miejsce, przegrywając z Finem o 18,4 s.
Na nominacje w austriackiej miejscowości Freistadt stawiło się 17 kierowców. Zabrakło Francuza, który miał jechać jedynym samochodem klasy S2000 w stawce. W piątek odbyło się zapoznanie z trasą, badanie kontrolne oraz rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami prowadzone przez sześciosobowe jury, w którym zasiadł m.in. Walter Rohrl i Michele Mouton. Po oficjalnej prezentacji, w sobotę rano zawodnicy przystąpili do rywalizacji na, przejeżdżanych trzykrotnie, dwóch odcinkach. Najpierw pokonywano 8-kilometrową próbę o nawierzchni szutrowej, a po trwającym 2,5 godziny serwisie, w trakcie którego mechanicy zmieniali zawieszenia, odcinek asfaltowy. Choć czasy nie były najważniejsze, o czym świadczą wyniki Semerada i Nikary (oceniano głównie technikę jazdy), według nieoficjalnych informacji najlepszy łączy czas przejazdu (35 min i 54,2 s) uzyskał Niemiec Hermann Gassner, a siedem pierwszych miejsc okupowali kierowcy Mitsubishi Lancerów Evo IX.
Martin Semerad - drugi przejazd asfaltowego odcinka
V10.pl fot. rallye-stardriver.eu
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Czech i Fin w Pirelli Star Driver
Podobne: Czech i Fin w Pirelli Star Driver




Podobne galerie: Czech i Fin w Pirelli Star Driver
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter