
Citroen na mecie norweskiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata
Załogi zespołu Citroën Sport: Sébastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí, jadące Citroënami C4 WRC, ukończyły Rajd Norwegii, pierwszy w historii Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, na miejscach 14. i 25.
Rajdy Szwecji i Norwegii, rozgrywane w warunkach zimowych, na odcinkach specjalnych pokrytych lodem i śniegiem, były pierwszymi w bieżącym sezonie rundami zestawionymi w parę. W Rajdzie Norwegii, kończącym tę zimną wyprawę, prawie wszyscy zawodnicy Mistrzostw Świata startowali po raz pierwszy. Norweskie oesy były bardziej kręte i przez to wolniejsze, a ponadto bardziej wyboiste od usytuowanych po drugiej stronie granicy tras Rajdu Szwecji.
„Mamy za sobą trudną walkę. To nie był nasz rajd”, powiedział Sébastien. „Ale nie przekreślajmy tego doświadczenia w całości, bo zebraliśmy sporo spostrzeżeń na temat zachowania naszego samochodu, który poznajemy coraz lepiej w różnych warunkach. Czasy zanotowane w piątek, na trudnych nawierzchniach, potwierdziły duże możliwości samochodu, pokazane już w Szwecji. To wystarczająca podstawa, by nie obawiać się rywalizacji na nawierzchniach szutrowych. Teraz czeka nas dużo pracy, szczególnie nad zestrojeniem mechanizmów różnicowych i zawieszeń, a później walka o nadrobienie strat w klasyfikacji generalnej po tych dwóch rundach”.
Dani Sordo, podobnie jak Sébastien, nie był zadowolony z zajętego miejsca, ale ma świadomość, że z obu rozegranych ostatnio rajdów na śniegu może wynieść cenne doświadczenia. „To jest naprawdę nawierzchnia, na której trzeba mieć dużą praktykę, by jechać szybko i zarazem regularnie. Ja jeszcze nie w pełni opanowałem technikę ślizgania się w zimowych warunkach. W mojej jeździe jest nadal za dużo niepewności. Jednak od teraz aż do przyszłego roku nie będziemy mieli więcej do czynienia ze śniegiem i lodem. Nie ukrywam, że to mnie cieszy. Z przyjemnością wrócę na trasy szutrowe, na których mam nadzieję uzyskać lepsze wyniki. C4 WRC okazał się tutaj skuteczny i z pewnością potwierdzi swoje możliwości w Meksyku”.
Rajd w liczbach
Pozycje samochodów Citroën C4 WRC i strata do zwycięzcy na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo /
Marc Martí
OS1: Løten 1 (30,03 km) 4 / + 17 s 12 / + 33,9 s
OS2: Haslemoen (11,92 km) 1 10 / + 17,2 s
OS3: Løten 2 (30,03 km) 4 / + 15,6 s 12 / + 35,2 s
OS4: Grue (14,37 km) 1 14 / + 16,2 s
OS5: Opaker (14,64 km) 2 / + 4 s 17 / + 25,5 s
OS6: Kongsvinger (14,07 km) 1 13 / + 19,7 s
OS7: Finnskogen (21,29 km) 1 22 / + 52,3 s
OS8: Kirkenær (6,75 km) 1 5 / + 7,3 s
Etap 2
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo /
Marc Martí
OS9: Elverum 1 (44,28 km) 3 / + 14,2 s -
OS10: Terningmoen (12,71 km) 1 -
OS11: Mountain 1 (24,36 km) 3 / + 14,6 s -
OS12: Lillehammer (5,98 km) 66 / + 8 min 06,8 s -
OS13: Ringsaker 1 (27,31 km) 62 / + 9 min 06,9 s -
OS14: Hamar 1 (1,15 km) 6 / + 2,7 s -
Etap 3
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo /
Marc Martí
OS15 Mountain 2 (24,36 km) 1 13 / + 39,5 s
OS16 Ringsaker 2 (27,31 km) 13 / + 24,3 s 8 / + 17,5 s
OS17 Hamar 2 (1,15 km) 1 13 / + 1,9 s
OS18 Elverum 2 (44,28 km) 5 / + 17,1 s 12 / + 47,7 s
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS2: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS3: M. Hirvonen; OS4: S. Loeb; OS5: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS6, 7 i 8: S.Loeb.
Etap 2: OS9: M. Hirvonen; OS10: S. Loeb; OS11: M. Hirvonen; OS12, OS13 i 14: Marcus Grönholm (Ford Focus).
Etap 3: OS15: S. Loeb; OS16: Henning Solberg (Ford Focus); OS17: S. Loeb, Xévi Pons (Mitsubishi Lancer) i Petter Solberg (Subaru Impreza); OS18: M. Grönholm.
Najskuteczniejsi:
S. Loeb 8 najlepszych czasów (w tym 1 ex aequo); M. Hirvonen i M. Grönholm po 4; J.M. Latvala i H. Solberg po 1; X. Pons i P. Solberg po 1 ex aequo.
Kolejni liderzy rajdu:
OS1-18: M. Hirvonen.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Norwegii:
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 28 min 17 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 9,5 s
3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 3 min 44,6 s
4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 4 min 1,1 s
5. JM. Latvala/M. Antilla (Ford Focus) + 5 min 30,7 s
6. G. Galli/G. Bernacchini (Citroën Xsara) + 7 min 5,2 s
7. D. Carlsson/D. Giraudet (Citroën Xsara) + 9 min 23,7 s
8. J. Kopecky/F. Schovanek (Skoda Fabia) + 11 min 43,1 s
9. R. Dalsjø/JO. Lovhoiden (Subaru Impreza) + 13 min 31, 8 s
…/…
14. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 18 min 13,3 s
…/…
25. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 34 min 24,1 s
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.