Wybór pozycji startowych przez fabrycznych kierowców Forda i Citroena z pewności jest obecnie tematem numer jeden w środowisku rajdowym i wielu zastanawia się, kto z tej taktycznej gry wyjdzie zwycięsko.
Przypomnijmy, że najszybsi w kwalifikacjach przed Rajdem Portugalii kierowcy Forda wybrali dwie ostatnie pozycje startowe, po czym kierowcy Citroena postanowili otworzyć zmagania na trasach pierwszego dnia rywalizacji. Zróżnicowana taktyka jest związana z obawami obu zespołów. Ford ma nadzieję, że wysłane na trasę polewaczki znacząco ograniczą ilość unoszącego się kurzu i obawiał się czyszczenia drogi z luźnego szutru. Citroen nie wierzy w zdolności organizatorów i zdecydowanie większe zagrożenie widzi w tumanach kurzu niż czyszczeniu trasy. Inną kwestią jest to, że Ford po dwóch nieudanych rajdach Jari-Matti Latvali musi ryzykować by odrobić starty w klasyfikacji zespołów i kierowców. Obecnie Fin traci do Sebastiena Loeba 40 punktów.
Citroen wybierając pierwsze pozycje startowe mógł obliczyć potencjalne straty do rywali. Kierowcy Forda nie mają pojęcia ile stracą lub zyskają jadąc w tumanach kurzu unoszącego się nad trasą. Z pewnością najczarniejszy scenariusz Forda jest zdecydowanie gorszy od pesymistycznych planów Citroena.
Kto miał rację dowiemy się już dziś w godzinach wieczornych.
Przypomnijmy, że najszybsi w kwalifikacjach przed Rajdem Portugalii kierowcy Forda wybrali dwie ostatnie pozycje startowe, po czym kierowcy Citroena postanowili otworzyć zmagania na trasach pierwszego dnia rywalizacji. Zróżnicowana taktyka jest związana z obawami obu zespołów. Ford ma nadzieję, że wysłane na trasę polewaczki znacząco ograniczą ilość unoszącego się kurzu i obawiał się czyszczenia drogi z luźnego szutru. Citroen nie wierzy w zdolności organizatorów i zdecydowanie większe zagrożenie widzi w tumanach kurzu niż czyszczeniu trasy. Inną kwestią jest to, że Ford po dwóch nieudanych rajdach Jari-Matti Latvali musi ryzykować by odrobić starty w klasyfikacji zespołów i kierowców. Obecnie Fin traci do Sebastiena Loeba 40 punktów.
Citroen wybierając pierwsze pozycje startowe mógł obliczyć potencjalne straty do rywali. Kierowcy Forda nie mają pojęcia ile stracą lub zyskają jadąc w tumanach kurzu unoszącego się nad trasą. Z pewnością najczarniejszy scenariusz Forda jest zdecydowanie gorszy od pesymistycznych planów Citroena.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Citroen czy Ford? Kto ma rację?
Podobne: Citroen czy Ford? Kto ma rację?




Podobne galerie: Citroen czy Ford? Kto ma rację?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć