Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Citroen C4 WRC
Citroen C4 WRC

Citroen C4 WRC

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Citroen

Od tego samochodu oczekiwano ekstremalnie dużo jeszcze zanim na poważnie zaczęły się prace projektowe - miał być jeszcze lepszy niż niepokonany Citroen Xsara WRC.
Szklany dach, niedozwolony w rajdach, obecny w wersji cywilnej został zastąpiony musiał być zastąpiony zwykłym. Aby obciąć koszty, części polepszające aerodynamikę były testowane w tunelu powietrznym, ale w skali 1:4.

Przy projektowaniu celem priorytetowym było uzyskanie wysokiej niezawodności, a dopiero na drugim miejscu stawiano na osiągi. W tym celu na etapie prototypu przeprowadzane zostały długie sesje testowe zarówno na asfalcie jak i szutrze. Wyniki były porównywane z osiągnięciami Citroena Xsary WRC jako idealnym odniesieniem. Osiągnięty został odpowiedni poziom niezawodności, ale dopiero prawdziwe rajdy i bezpośrednia walka z konkurencją zweryfikują niezawodność i osiągi.

Cele stawiane przed samochodem Citroen C4 WRC są oczywiste: obrona tytułów mistrza świata konstruktorów i kierowców.


Podstawowe założenia samochodu są podobne do innych WRC, gdyż znaczące odstępstwa są niemożliwe ze względu na rygorystyczne przepisy FIA. Pod względem wymiarów C4 jest zarówno dłuższy, a dzięki temu i szerszy od modelu Xsara WRC, co powinno zapewnić lepszą stabilność na zakrętach. Wzięto także pod uwagę nowe przepisy dotyczące podzespołow, które muszą wytrzymać więcej rajdów niż dotychczas.


Jeżeli chodzi o kierowców to wybór mógł być tylko jeden- dalsza współpraca z Sebastienem Loebem. Drugim zawodnikiem zespołu został Daniel Sordo.


Citroen C4 WRC
Citroen C4 WRC - Silnik
Wykonanie
turbodoładowany, typ XU7JP4, umieszczony poprzecznie, pochylony o 25O w kierunku tyłu samochodu, 4 cylindry, aluminiowy blok, 4 zawory na cylinder, 2 wałki rozrządu w głowicy napędzane pasem zębatym
Pojemność
1998cc
Moc
315 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy
580 Nm przy 2750 obr/min
Układ paliwowy
Magneti-Marelli z wtryskiem wielpunktowym
Citroen C4 WRC - Układ napędowy
Rodzaj
stały na 4 koła
Skrzynia biegów
sekwencyjna 6-przełożeniowa, półautomatyczna
Dyferencjały
przód i tył - mechaniczne, centralny aktywny
Sprzęgło
trójtarczowe sprzęgło węglowe
Citroen C4 WRC - Zawieszenie
Przód / tył
MacPherson
Amortyzatory
Citroen / Exe-TC
Opony: asfalt / szuter BF Goodrich 225/40-18 / BF Goodrich 215/65-15
Koła: asfalt / szuter 8 x 18 cali / 7 x 15 cali
Citroen C4 WRC - Hamulce
Asfalt: przód / tył Wentylowane tarcze, 6-tłoczkowe zaciski / Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski
Szuter: przód / tył Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski
Ręczny
Hydrauliczny
Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Citroen C4 WRC - Wymiary
Długość
4200 mm
Szerokość
1800 mm
Waga 1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Smart Fortwo Electric Drive - bliskie spotkanie z ekologicznym modelem


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen C4 WRC