Od tego samochodu oczekiwano ekstremalnie dużo jeszcze zanim na poważnie zaczęły się prace projektowe - miał być jeszcze lepszy niż niepokonany Citroen Xsara WRC.
Szklany dach, niedozwolony w rajdach, obecny w wersji cywilnej został zastąpiony musiał być zastąpiony zwykłym. Aby obciąć koszty, części polepszające aerodynamikę były testowane w tunelu powietrznym, ale w skali 1:4.
Przy projektowaniu celem priorytetowym było uzyskanie wysokiej niezawodności, a dopiero na drugim miejscu stawiano na osiągi. W tym celu na etapie prototypu przeprowadzane zostały długie sesje testowe zarówno na asfalcie jak i szutrze. Wyniki były porównywane z osiągnięciami Citroena Xsary WRC jako idealnym odniesieniem. Osiągnięty został odpowiedni poziom niezawodności, ale dopiero prawdziwe rajdy i bezpośrednia walka z konkurencją zweryfikują niezawodność i osiągi.
Cele stawiane przed samochodem Citroen C4 WRC są oczywiste: obrona tytułów mistrza świata konstruktorów i kierowców.
Podstawowe założenia samochodu są podobne do innych WRC, gdyż znaczące odstępstwa są niemożliwe ze względu na rygorystyczne przepisy FIA. Pod względem wymiarów C4 jest zarówno dłuższy, a dzięki temu i szerszy od modelu Xsara WRC, co powinno zapewnić lepszą stabilność na zakrętach. Wzięto także pod uwagę nowe przepisy dotyczące podzespołow, które muszą wytrzymać więcej rajdów niż dotychczas.
Jeżeli chodzi o kierowców to wybór mógł być tylko jeden- dalsza współpraca z Sebastienem Loebem. Drugim zawodnikiem zespołu został Daniel Sordo.
| Citroen C4 WRC | |
|---|---|
| Citroen C4 WRC - Silnik | |
| Wykonanie |
turbodoładowany, typ XU7JP4, umieszczony poprzecznie, pochylony o 25O w kierunku tyłu samochodu, 4 cylindry, aluminiowy blok, 4 zawory na cylinder, 2 wałki rozrządu w głowicy napędzane pasem zębatym |
| Pojemność |
1998cc |
| Moc |
315 KM przy 5500 obr/min |
| Moment obrotowy |
580 Nm przy 2750 obr/min |
| Układ paliwowy |
Magneti-Marelli z wtryskiem wielpunktowym |
| Citroen C4 WRC - Układ napędowy | |
| Rodzaj |
stały na 4 koła |
| Skrzynia biegów |
sekwencyjna 6-przełożeniowa, półautomatyczna |
| Dyferencjały |
przód i tył - mechaniczne, centralny aktywny |
| Sprzęgło |
trójtarczowe sprzęgło węglowe |
| Citroen C4 WRC - Zawieszenie | |
| Przód / tył |
MacPherson |
| Amortyzatory |
Citroen / Exe-TC |
| Opony: asfalt / szuter | BF Goodrich 225/40-18 / BF Goodrich 215/65-15 |
| Koła: asfalt / szuter | 8 x 18 cali / 7 x 15 cali |
| Citroen C4 WRC - Hamulce | |
| Asfalt: przód / tył | Wentylowane tarcze, 6-tłoczkowe zaciski / Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
| Szuter: przód / tył | Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
| Ręczny |
Hydrauliczny |
| Układ kierowniczy | |
| Wspomagany hydraulicznie | |
| Citroen C4 WRC - Wymiary | |
| Długość |
4200 mm |
| Szerokość |
1800 mm |
| Waga | 1230 kg |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

