
Od tego samochodu oczekiwano ekstremalnie dużo jeszcze zanim na poważnie zaczęły się prace projektowe - miał być jeszcze lepszy niż niepokonany Citroen Xsara WRC.
Szklany dach, niedozwolony w rajdach, obecny w wersji cywilnej został zastąpiony musiał być zastąpiony zwykłym. Aby obciąć koszty, części polepszające aerodynamikę były testowane w tunelu powietrznym, ale w skali 1:4.
Przy projektowaniu celem priorytetowym było uzyskanie wysokiej niezawodności, a dopiero na drugim miejscu stawiano na osiągi. W tym celu na etapie prototypu przeprowadzane zostały długie sesje testowe zarówno na asfalcie jak i szutrze. Wyniki były porównywane z osiągnięciami Citroena Xsary WRC jako idealnym odniesieniem. Osiągnięty został odpowiedni poziom niezawodności, ale dopiero prawdziwe rajdy i bezpośrednia walka z konkurencją zweryfikują niezawodność i osiągi.
Cele stawiane przed samochodem Citroen C4 WRC są oczywiste: obrona tytułów mistrza świata konstruktorów i kierowców.
Podstawowe założenia samochodu są podobne do innych WRC, gdyż znaczące odstępstwa są niemożliwe ze względu na rygorystyczne przepisy FIA. Pod względem wymiarów C4 jest zarówno dłuższy, a dzięki temu i szerszy od modelu Xsara WRC, co powinno zapewnić lepszą stabilność na zakrętach. Wzięto także pod uwagę nowe przepisy dotyczące podzespołow, które muszą wytrzymać więcej rajdów niż dotychczas.
Jeżeli chodzi o kierowców to wybór mógł być tylko jeden- dalsza współpraca z Sebastienem Loebem. Drugim zawodnikiem zespołu został Daniel Sordo.
Citroen C4 WRC | |
---|---|
Citroen C4 WRC - Silnik | |
Wykonanie |
turbodoładowany, typ XU7JP4, umieszczony poprzecznie, pochylony o 25O w kierunku tyłu samochodu, 4 cylindry, aluminiowy blok, 4 zawory na cylinder, 2 wałki rozrządu w głowicy napędzane pasem zębatym |
Pojemność |
1998cc |
Moc |
315 KM przy 5500 obr/min |
Moment obrotowy |
580 Nm przy 2750 obr/min |
Układ paliwowy |
Magneti-Marelli z wtryskiem wielpunktowym |
Citroen C4 WRC - Układ napędowy | |
Rodzaj |
stały na 4 koła |
Skrzynia biegów |
sekwencyjna 6-przełożeniowa, półautomatyczna |
Dyferencjały |
przód i tył - mechaniczne, centralny aktywny |
Sprzęgło |
trójtarczowe sprzęgło węglowe |
Citroen C4 WRC - Zawieszenie | |
Przód / tył |
MacPherson |
Amortyzatory |
Citroen / Exe-TC |
Opony: asfalt / szuter | BF Goodrich 225/40-18 / BF Goodrich 215/65-15 |
Koła: asfalt / szuter | 8 x 18 cali / 7 x 15 cali |
Citroen C4 WRC - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | Wentylowane tarcze, 6-tłoczkowe zaciski / Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód / tył | Wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
Ręczny |
Hydrauliczny |
Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Citroen C4 WRC - Wymiary | |
Długość |
4200 mm |
Szerokość |
1800 mm |
Waga | 1230 kg |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Citroen C4 WRC






