
Citroen C4 WRC - perfekcyjny debiut, dobry początek Forda
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen z zespołu BP-Ford World Rally Team rozpoczęli sezon 2007 w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) od sukcesu w Rajdzie Monte Carlo. Po czterech dniach rywalizacji na trasach najsłynniejszego rajdu świata Finowie w swoim Fordzie Focus RS WRC osiągnęli metę na trzecim miejscu.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, jadący takim samym samochodem ukończyli rajd na piątej pozycji. Dzięki dobrym wynikom obydwu załóg, zespół BP-Ford znajduje się w klasyfikacji zespołów fabrycznych na drugim miejscu. Hirvonenowi zabrakło jedynie 0,2 sekundy do czwartego na mecie Chrisa Atkinsona. Pierwszy etap rajdu rozegrano w czwartek wieczorem. Po dwóch nocnych odcinkach Marcus Grönholm był trzeci, a Mikko Hirvonen - czwarty. W piątek zawodnicy rozpoczęli rywalizację od jednego z najdłuższych OS-ów w mistrzostwach, liczącego 46.02 km St. Pierreville - Antraigues. Drugi etap przebiegał pod znakiem zaciętej rywalizacji pomiędzy Hirvonenem i Australijczykiem Chrisem Atkinsonem. Kierowca Forda ukończył etap na piątym miejscu, a Marcus Grönholm utrzymał trzecią pozycję. W sobotę Hirvonen nadal toczył zacięty bój o czwarte miejsce. Wygrał 3 OS-y i wyprzedził Australijczyka różnicą zaledwie 0.8 sekundy. Marcus Grönholm jechał bardzo rozważnie starając się dowieźć do mety bardzo dobrą, trzecią pozycję.„Nie czułem się, jak na Rajdzie Monte Carlo ze względu na niezwykłą, jak na tę porę roku pogodę. To było raczej jak trudny rajd asfaltowy przejeżdżany na źle dobranych oponach. Nie było dużej różnicy pomiędzy moim tempem rok temu, a tym, jakie w tym roku narzucił Sébastien. Trochę szkoda, że mieliśmy w piątek problemy ze skrzynią biegów, ale nie straciłem na tym zbyt wiele czasu.” dodał Marcus.
Hirvonen wystartował do Super OS-u w parze z Petterem Solbergiem. Przed startem miał 0.8 sekundy przewagi nad Atkinsonem. Bez problemu rozprawił się z Norwegiem, jednak pokonał trasę o 1 sekundę wolniej, niż Australijczyk, co oznaczało spadek na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0.2 sekundy.
„Jestem rozczarowany utratą czwartego miejsca, ale cały weekend muszę uznać za udany” powiedział Hirvonen. „Stoczyłem pasjonujący pojedynek z Chrisem. Niestety przegrałem. Należy mu się wielkie uznanie. Wygrał w równej, czystej rywalizacji. Od startu do mety szukaliśmy odpowiednich ustawień i staraliśmy się dobrze dobrać opony. Bardzo mi zależało na tej czwartej pozycji. Uważam, że dobrze rozpoczęliśmy mistrzostwa. Mimo, że teraz jestem nieco rozczarowany, jest to świetny wynik. Przed startem uważałbym piąte miejsce za dobry wynik.”
Dyrektor zespołu BP-Ford, Malcolm Wilson był zadowolony z wyników osiągniętych przez swoich kierowców. „To udany początek batalii w obronie tytułu mistrza świata” powiedział. „Szkoda, że Mikko nie utrzymał czwartej pozycji, ale rajd był bardzo ekscytujący do samej mety. To zapowiedź zaciętej rywalizacji w tym sezonie.”
Dyrektor Ford TeamRS, Jost Capito powiedział: „Zobaczyliśmy rywalizację na bardzo wyrównanym poziomie. To dobrze dla tego sportu. Niełatwo będzie obronić tytuł mistrzowski, ale oczywiście zrobimy wszystko co w naszej mocy.”
Broniący tytułu mistrzowskiego Sébastien Loeb (Citroen) po raz
czwarty w karierze wygrał Rajd Monte Carlo debiutując w nowym Citroenie
C4. Na mecie wyprzedził o 38.2 sekundy swojego kolegę z zespołu,
Daniego Sordo. Oficjalny zespół Citroena powrócił w ten sposób na
rajdowe trasy po 12 miesiącach przerwy. Za trzecim w klasyfikacji
Marcusem Grönholmem uplasował się Chris Atkinson (Subaru). Petter
Solberg (Subaru) zamknął czołową szóstkę. Dziesiąte miejsce Manfreda
Stohla (Citroen) i czternaste Henninga Solberga zapewniły tym kierowcom
punkty dla swoich zespołów, odpowiednio OMV Kronos Citroen i Stobart
M-Sport Ford.
Następny rajd
Mistrzostwa przenoszą się teraz do Skandynawii, gdzie w dniach 8 -
11 lutego odbędzie się pierwszy z dwóch zimowych rajdów, odbywających
się w następujące po sobie weekendy. Baza Rajdu Szwecji znajduje się w
Karlstad. Podczas 3 dni rywalizacji załogi będą ścigać się na pokrytych
śniegiem i lodem, otoczonych śnieżnymi bandami trasach.
Wyniki rajdu | |
---|---|
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) | 3h 10min 27.4s |
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) | 3h 11min 05.6s |
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) | 3h 11min 50.2s |
4. C. Atkinson/G. McNeall (Subaru Impreza) | 3h 12min 55.5s |
5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) | 3h 12min 55.7s |
6. P Solberg/P Mills Subaru Impreza | 3h 13min 39.4s |
7. T Gardemeister/J Honkkanen Mitsubishi Lancer | 3h 14min 05.5s |
8. J Kopecky/F Schovanek Skoda Fabia | 3h 15min 06.8s |
9. J-M Cuoq/D Marty Peugeot 307 | 3h 16min 27.1s |
10 M Stohl/I Minor Citroen Xsara | 3h 17min 04.7s |
Klasyfikacja po 1 rundzie | |
1. S Loeb | 10pkt |
2. D Sordo | 8pkt |
3. M Grönholm | 6pkt |
4. C Atkinson | 5pkt |
5. M Hirvonen | 4pkt |
6. P Solberg | 3pkt |
7. T Gardemeister | 2pkt |
8. J Kopecky | 1pkt |
Zespoły | |
1. Citroen Total | 18pkt |
2. BP-Ford | 10pkt |
3. Subaru | 8pkt |
4. OMV Kronos Citroen | 2pkt |
5. Stobart M-Sport Ford | 1pkt |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.