
Citroen C2 S1600
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Po udanym Citroenie Saxo Kit-car oraz jego wersji S1600, z biegiem lat francuska marka coraz mniej interesowała się kategorią samochodów z silnikiem o pojemności 1600 cc.
W roku 2004 jednak Citroen powrócił na rajdowy rynek z modelem C2 S1600. Pierwszym kierowcą który w bojowych warunkach Mistrzostw Świata mógł przetestować możliwości rajdówki był Niemiec Sven Haaf. Podczas jego domowego Rajdu Niemiec z powodu awarii nie udało się ukończyć zawodów.
Rok 2005 to już dominacja Daniela Sordo, wygrał cztery rajdy i zdecydowanie sięgnął po koronę najlepszego „juniora”. Kris Meeke był o krok od zajęcia drugiego miejsca, ale zabrakło trzech punktów aby wyprzedzić Guy Wilksa. Następny sezon to brak dobrych kierowców za kierownicą Citroena C2 S1600, a więc i brak dobrych wyników. Najlepszy Conrad Rautenbach zajął dopiero piąte miejsce.
W mistrzostwach krajowych również pojawiały się te rajdówki, ale tak jak było z innymi modelami Citroenów ostatnich lat, nie było ich zbyt wiele.
W Polsce mogliśmy oglądać Citroena C2 S1600 tylko dwukrotnie. Podczas Rajdu Polski 2004 Bruno Thiry walczył o tytuł Mistrza Europy, a w roku 2006 Norbert Guzek pojawił się w C2 na Subaru Poland Rally.
Citroen C2 S1600 | |
---|---|
Citroen C2 S1600 - Silnik | |
Wykonanie | typ TU5JP4, umieszczony poprzecznie, rzędowe 4 cylindry, 16 zaworów, |
Pojemność | 1587 cc |
Średnica tłoka | 78,5 mm |
Skok tłoka | 82 mm |
Moc | 225 KM przy 8500 obr/min |
Moment obrotowy | 201 Nm przy 7000 obr/min |
Wtrysk paliwa | Magneti Marelli MF4M |
Citroen C2 S1600 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na przednią oś |
Skrzynia biegów | sekwencyjna, 6 przełożeń |
Sprzęgło | jednotarczowe, średnica 184 mm |
Dyferencjał przód | mechaniczny |
Citroen C2 S1600 - Zawieszenie | |
Przód / tył | pseudo McPherson, stabilizatory, wahacze poprzeczne |
Opony: asfalt | Michelin 7"x17" |
Citroen C2 S1600 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 355 x 28 mm, 4-tłoczkowe zaciski / 290 x 28 mm, 2-tłoczkowe zaciski |
Citroen C2 S1600 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Citroen C2 S1600 - Wymiary | |
Długość | 3660 mm |
Szerokość | 1795 mm |
Rozstaw osi | 2326 mm |
Waga | 1000 kg |
Rozkład masy: przód / tył | 60 / 40 % |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0