Bądź na bieżąco. Zamów newsletter V10.pl
Regulamin »
Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Citroen C2 S1600
Citroen C2 S1600

Citroen C2 S1600

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Po udanym Citroenie Saxo Kit-car oraz jego wersji S1600, z biegiem lat francuska marka coraz mniej interesowała się kategorią samochodów z silnikiem o pojemności 1600 cc.

W roku 2004 jednak Citroen powrócił na rajdowy rynek z modelem C2 S1600. Pierwszym kierowcą który w bojowych warunkach Mistrzostw Świata mógł przetestować możliwości rajdówki był Niemiec Sven Haaf. Podczas jego domowego Rajdu Niemiec z powodu awarii nie udało się ukończyć zawodów.

Kolejna eliminacji to Rajd Katalonii i tutaj już wystawiono trzy rajdówki. Dani Sordo i Kris Meeke przegrali z wieloma rywalami w JWRC, a Guerlain Chicherit nie dotarł do mety.

Rok 2005 to już dominacja Daniela Sordo, wygrał cztery rajdy i zdecydowanie sięgnął po koronę najlepszego „juniora”. Kris Meeke był o krok od zajęcia drugiego miejsca, ale zabrakło trzech punktów aby wyprzedzić Guy Wilksa. Następny sezon to brak dobrych kierowców za kierownicą Citroena C2 S1600, a więc i brak dobrych wyników. Najlepszy Conrad Rautenbach zajął dopiero piąte miejsce.

W mistrzostwach krajowych również pojawiały się te rajdówki, ale tak jak było z innymi modelami Citroenów ostatnich lat, nie było ich zbyt wiele.
Wspomniany Daniel Sordo w roku 2005 połączył starty w JWRC i w swoim kraju, a na koniec sezonu mógł cieszyć się dominacją w obu serialach. Rok później Dani Sola zdobył tytuł w Hiszpanii, a we Włoszech Elwis Chentre.

W Polsce mogliśmy oglądać Citroena C2 S1600 tylko dwukrotnie. Podczas Rajdu Polski 2004 Bruno Thiry walczył o tytuł Mistrza Europy, a w roku 2006 Norbert Guzek pojawił się w C2 na Subaru Poland Rally.

Citroen C2 S1600
Citroen C2 S1600 - Silnik
Wykonanietyp TU5JP4, umieszczony poprzecznie, rzędowe 4 cylindry, 16 zaworów,
Pojemność1587 cc
Średnica tłoka78,5 mm
Skok tłoka82 mm
Moc225 KM przy 8500 obr/min
Moment obrotowy201 Nm przy 7000 obr/min
Wtrysk paliwa
Magneti Marelli MF4M
Citroen C2 S1600 - Układ napędowy
Rodzajstały na przednią oś
Skrzynia biegówsekwencyjna, 6 przełożeń
Sprzęgłojednotarczowe, średnica 184 mm
Dyferencjał przód
mechaniczny
Citroen C2 S1600 - Zawieszenie
Przód / tyłpseudo McPherson, stabilizatory, wahacze poprzeczne
Opony: asfalt Michelin 7"x17"
Citroen C2 S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tyłwentylowane tarcze 355 x 28 mm, 4-tłoczkowe zaciski / 290 x 28 mm, 2-tłoczkowe zaciski
Citroen C2 S1600 - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Citroen C2 S1600 - Wymiary
Długość3660 mm
Szerokość1795 mm
Rozstaw osi2326 mm
Waga1000 kg
Rozkład masy: przód / tył
60 / 40 %

 



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen C2 S1600