
Citroen C2 R2 najszybszą "ośką" Rajdu Orlen
2007-09-24 - Ł. Lach Tagi:
Wyniki Rajdu Orlen na mecie w Płocku potwierdziły duży potencjał Citroenów C2-R2, uczestniczących w programie sponsorskim C2-R2 Teams’ Challenge. Pięć załóg, jadących w tych autach, zajęło pięć pierwszych miejsc w klasie A6, w której łącznie rywalizowało dziewięć zespołów. W dodatku to właśnie Citroeny C2-R2 utworzyły ścisłą czołówkę samochodów przednionapędowych, które brały udział w ostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2007!
Piotr Maciejewski (19. w klasyfikacji generalnej, 1. w A-6): Dla nas to był bardzo udany rajd. Zaczęliśmy od rozsądnego tempa, z nastawieniem na to, by w pierwszym rzędzie utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej A6. Widząc, że strata 55 sek. po I etapie jest do odrobienia, drugiego dnia przyspieszyliśmy. Niespodziewany defekt Radka Typy na OS11 dał nam zwycięstwo. Współczujemy Radkowi, ale takie bywają rajdy.
Marcin Pasecki (2. A-6): Pierwszego dnia na OS3 wypadliśmy z trasy i straciliśmy czas w plenerze. Drugiego dnia na OS11 skrzywiliśmy koło i to były kolejne straty. Ale miejsce za „Misiem” Maciejewskim daje nam sporo satysfakcji. Po dwóch rajdach lepiej poznaliśmy auto, nauczyliśmy się je ustawiać. W przyszłym sezonie tegoroczne ustawienia powinny się nam bardzo przydać!
Radosław Typa (3. A-6): Jechaliśmy od początku bardzo szybko, na pierwszym etapie udało się wypracować sporą przewagę w klasie A6. Ale drugiego dnia najpierw na I pętli urwaliśmy amortyzator i to była strata czasowa. Potem pierwszą próbę drugiej pętli wygraliśmy, ale na OS12 odmówił posłuszeństwa silnik. Prawdopodobnie w denku tłoka wypaliła się dziura, bo jednostka straciła kompresję. Pomógł nam system SupeRally.
Grzegorz Grono (4. A-6): Nadal uczymy się tego auta. Na pierwszy dzień zawieszenie było zdecydowanie za twarde. Na drugi etap wykorzystaliśmy lepsze nastawy i od razu jechało się szybciej. Słowem mamy znaczny katalog doświadczeń własnych i nastawów samochodu. Rozszerzymy go jeszcze w tym sezonie, bo pojedziemy w Rajdzie Lausitz i w którymś z rajdów Pucharu PZM.
Ariel Piotrowski (5. A-6): Wprawdzie Rajd Orlen był pierwszym w tym sezonie, który ukończyłem bez korzystania z SupeRally, ale miałem seryjnego pecha. Zaczęło się na OS2 od wywrotki na bok samochodu. Później wypaliły się świece, szwankowała elektronika, na wybojach oberwała się skrzynia biegów, a w końcówce urwałem koło i metę osiągnąłem na trzech. Czekam niecierpliwie na sezon 2008.
W końcowej punktacji sezonu 2007 w klasie A6, wśród 22 sklasyfikowanych, triumfowali Piotr Maciejewski/Piotr Kowalski przed Radosławem Typą/Wojciechem Żukiem oraz MarcinemPaseckim/Ryszardem Ciupką i Arielem Piotrowskim z Martyną Zarębską, startujący Citroenami C2-R2.
Piotr Maciejewski (19. w klasyfikacji generalnej, 1. w A-6): Dla nas to był bardzo udany rajd. Zaczęliśmy od rozsądnego tempa, z nastawieniem na to, by w pierwszym rzędzie utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej A6. Widząc, że strata 55 sek. po I etapie jest do odrobienia, drugiego dnia przyspieszyliśmy. Niespodziewany defekt Radka Typy na OS11 dał nam zwycięstwo. Współczujemy Radkowi, ale takie bywają rajdy.
Marcin Pasecki (2. A-6): Pierwszego dnia na OS3 wypadliśmy z trasy i straciliśmy czas w plenerze. Drugiego dnia na OS11 skrzywiliśmy koło i to były kolejne straty. Ale miejsce za „Misiem” Maciejewskim daje nam sporo satysfakcji. Po dwóch rajdach lepiej poznaliśmy auto, nauczyliśmy się je ustawiać. W przyszłym sezonie tegoroczne ustawienia powinny się nam bardzo przydać!
Grzegorz Grono (4. A-6): Nadal uczymy się tego auta. Na pierwszy dzień zawieszenie było zdecydowanie za twarde. Na drugi etap wykorzystaliśmy lepsze nastawy i od razu jechało się szybciej. Słowem mamy znaczny katalog doświadczeń własnych i nastawów samochodu. Rozszerzymy go jeszcze w tym sezonie, bo pojedziemy w Rajdzie Lausitz i w którymś z rajdów Pucharu PZM.
Ariel Piotrowski (5. A-6): Wprawdzie Rajd Orlen był pierwszym w tym sezonie, który ukończyłem bez korzystania z SupeRally, ale miałem seryjnego pecha. Zaczęło się na OS2 od wywrotki na bok samochodu. Później wypaliły się świece, szwankowała elektronika, na wybojach oberwała się skrzynia biegów, a w końcówce urwałem koło i metę osiągnąłem na trzech. Czekam niecierpliwie na sezon 2008.
W końcowej punktacji sezonu 2007 w klasie A6, wśród 22 sklasyfikowanych, triumfowali Piotr Maciejewski/Piotr Kowalski przed Radosławem Typą/Wojciechem Żukiem oraz MarcinemPaseckim/Ryszardem Ciupką i Arielem Piotrowskim z Martyną Zarębską, startujący Citroenami C2-R2.
źródło: Citroen Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Citroen C2 R2 najszybszą "ośką" Rajdu Orlen
Galerie zdjęć
Newsletter