Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Citroen C2 R2 najszybszą "ośką" Rajdu Orlen
Citroen C2 R2

Citroen C2 R2 najszybszą "ośką" Rajdu Orlen

2007-09-24 - Ł. Lach     Tagi:
Wyniki Rajdu Orlen na mecie w Płocku potwierdziły duży potencjał Citroenów C2-R2, uczestniczących w programie sponsorskim C2-R2 Teams’ Challenge. Pięć załóg, jadących w tych autach, zajęło pięć pierwszych miejsc w klasie A6, w której łącznie rywalizowało dziewięć zespołów. W dodatku to właśnie Citroeny C2-R2 utworzyły ścisłą czołówkę samochodów przednionapędowych, które brały udział w ostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2007!

Piotr Maciejewski (19. w klasyfikacji generalnej, 1. w A-6): Dla nas to był bardzo udany rajd. Zaczęliśmy od rozsądnego tempa, z nastawieniem na to, by w pierwszym rzędzie utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej A6. Widząc, że strata 55 sek. po I etapie jest do odrobienia, drugiego dnia przyspieszyliśmy. Niespodziewany defekt Radka Typy na OS11 dał nam zwycięstwo. Współczujemy Radkowi, ale takie bywają rajdy.

Marcin Pasecki (2. A-6): Pierwszego dnia na OS3 wypadliśmy z trasy i straciliśmy czas w plenerze. Drugiego dnia na OS11 skrzywiliśmy koło i to były kolejne straty. Ale miejsce za „Misiem” Maciejewskim daje nam sporo satysfakcji. Po dwóch rajdach lepiej poznaliśmy auto, nauczyliśmy się je ustawiać. W przyszłym sezonie tegoroczne ustawienia powinny się nam bardzo przydać!
Radosław Typa (3. A-6): Jechaliśmy od początku bardzo szybko, na pierwszym etapie udało się wypracować sporą przewagę w klasie A6. Ale drugiego dnia najpierw na I pętli urwaliśmy amortyzator i to była strata czasowa. Potem pierwszą próbę drugiej pętli wygraliśmy, ale na OS12 odmówił posłuszeństwa silnik. Prawdopodobnie w denku tłoka wypaliła się dziura, bo jednostka straciła kompresję. Pomógł nam system SupeRally.

Grzegorz Grono (4. A-6): Nadal uczymy się tego auta. Na pierwszy dzień zawieszenie było zdecydowanie za twarde. Na drugi etap wykorzystaliśmy lepsze nastawy i od razu jechało się szybciej. Słowem mamy znaczny katalog doświadczeń własnych i nastawów samochodu. Rozszerzymy go jeszcze w tym sezonie, bo pojedziemy w Rajdzie Lausitz i w którymś z rajdów Pucharu PZM.

Ariel Piotrowski
(5. A-6): Wprawdzie Rajd Orlen był pierwszym w tym sezonie, który ukończyłem bez korzystania z SupeRally, ale miałem seryjnego pecha. Zaczęło się na OS2 od wywrotki na bok samochodu. Później wypaliły się świece, szwankowała elektronika, na wybojach oberwała się skrzynia biegów, a w końcówce urwałem koło i metę osiągnąłem na trzech. Czekam niecierpliwie na sezon 2008.

W końcowej punktacji sezonu 2007 w klasie A6, wśród 22 sklasyfikowanych, triumfowali Piotr Maciejewski/Piotr Kowalski przed Radosławem Typą/Wojciechem Żukiem oraz MarcinemPaseckim/Ryszardem Ciupką i Arielem Piotrowskim z Martyną Zarębską, startujący Citroenami C2-R2.



źródło: Citroen Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen C2 R2 najszybszą "ośką" Rajdu Orlen

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit