
Bułgarski pościg
2007-03-23 - M. Zagórny Tagi:
Pamiętający zaciętą walkę o wygraną w greckim Rajdzie Elpa w ubiegłym roku, zapewne ucieszą się, że w tym sezonie będą mogli oglądać głównych aktorów tego widowiska o wiele częściej.
Dimitar Iliev, panujący mistrz Bułgarii (w sumie trzy takie tytuły), jest od wielu sezonów związany z Mitsubishi Lancerem. Zawodnik ten w swojej historii nie stronił od zagranicznych startów, pojawiał się zarówno w mistrzostwach Świata za kierownicą dwieścieszóstki S1600 jak i wspomnianego Lancera, jak i w pojedynczych eliminacjach czempionatu starego kontynentu. O ile w tych pierwszych nie wiodło mu się najlepiej, o tyle w tych drugich należało się z nim liczyć. W roku 2007 Iliev postanowił mocniej zaatakować i zgłosił chęć startów we wszystkich zawodach mistrzostw Europy rozgrywanych na asfalcie. Co ważne, do domowego Rajdu Bułgarii Iliev zamierza się przygotować szczególnie dokładnie i w planach ma wypożyczenie Punto S2000. Pozostałe rundy zaliczy za kierownicą dobrze znanego Lancera, przygotowanego przez włoskiego tunera MRT by Nocentini.
Nocne oesy Rajdu Antibes 2006 nie były problemem dla Doncheva (fot. donchev-sport.com)
Dimitar Iliev będzie groźny przez cały sezon (fot. www.rallybulgaria.com)
Drugim Bułgarem i zarazem odwiecznym rajdowym rywalem Ilieva jest Krum Donchev. Również ten zawodnik ma w kolekcji tytuł mistrza Bułgarii (dwukrotnie za kierownicą Peugeota 306 Maxi). Ostatnio związany jest z marką Subaru i w sezonie 2007 zamierza ścigać się Imprezą N12 w Bułgarii oraz w mistrzostwach Europy, ale także z pominięciem rund rozgrywanych na szutrach. Donchev zaczął pojawiać się w czołówce mistrzostw Bułgarii za kierownicą A-grupowej trzystaszóstki S16, by po największe sukcesy sięgnąć już w wersji Maxi. W sezonie 2006 zaliczył kilka eliminacji z cyklu, a najlepszym wynikiem było zwycięstwo w Rajdzie Antibes.Iliev i Donchev to kolejni zawodnicy po Corrado Fontanie (Punto S2000), którzy nie pojawią się w kraju nad Wisłą.
Powtórkę z sezonu 2006 w wykonaniu Fiata planuje Volkan Isik. Ten zawodnik znany Polskim kibicom z krótkiego, bo zakończonego wypadkiem na drugim oesie startu w Rajdzie Polski 1997 za kierownicą Escorta WRC, zamierza wystartować we wszystkich eliminacjach mistrzostw Europy. Jego bronią będzie najpopularniejszy pojazd kategorii S2000 - Fiat Punto. Największym międzynarodowym sukcesem Turka był zdobycie drugiego miejsca (wygrał Luis Climent) w FIA Team Cup 1999.
Kierowcy zainteresowani startami w Mistrzostwach Europy 2007:
Michał Sołowow - Fiat Punto S2000
Tomasz Czopik - Volkswagen Polo S2000
Corrado Fontana - Fiat Punto S2000
Dimitar Iliev - Mitsubishi Lancer Evo IX
Krum Donchev - Subaru Impreza N12
Volkan Isik - Fiat Punto S2000
Antonin Tlustak - Citroen Saxo Kit-car
Jure Sebalj - Subaru Impreza N12
Dimitar Iliev, panujący mistrz Bułgarii (w sumie trzy takie tytuły), jest od wielu sezonów związany z Mitsubishi Lancerem. Zawodnik ten w swojej historii nie stronił od zagranicznych startów, pojawiał się zarówno w mistrzostwach Świata za kierownicą dwieścieszóstki S1600 jak i wspomnianego Lancera, jak i w pojedynczych eliminacjach czempionatu starego kontynentu. O ile w tych pierwszych nie wiodło mu się najlepiej, o tyle w tych drugich należało się z nim liczyć. W roku 2007 Iliev postanowił mocniej zaatakować i zgłosił chęć startów we wszystkich zawodach mistrzostw Europy rozgrywanych na asfalcie. Co ważne, do domowego Rajdu Bułgarii Iliev zamierza się przygotować szczególnie dokładnie i w planach ma wypożyczenie Punto S2000. Pozostałe rundy zaliczy za kierownicą dobrze znanego Lancera, przygotowanego przez włoskiego tunera MRT by Nocentini.

Powtórkę z sezonu 2006 w wykonaniu Fiata planuje Volkan Isik. Ten zawodnik znany Polskim kibicom z krótkiego, bo zakończonego wypadkiem na drugim oesie startu w Rajdzie Polski 1997 za kierownicą Escorta WRC, zamierza wystartować we wszystkich eliminacjach mistrzostw Europy. Jego bronią będzie najpopularniejszy pojazd kategorii S2000 - Fiat Punto. Największym międzynarodowym sukcesem Turka był zdobycie drugiego miejsca (wygrał Luis Climent) w FIA Team Cup 1999.
Kierowcy zainteresowani startami w Mistrzostwach Europy 2007:
Michał Sołowow - Fiat Punto S2000
Tomasz Czopik - Volkswagen Polo S2000
Corrado Fontana - Fiat Punto S2000
Dimitar Iliev - Mitsubishi Lancer Evo IX
Krum Donchev - Subaru Impreza N12
Volkan Isik - Fiat Punto S2000
Antonin Tlustak - Citroen Saxo Kit-car
Jure Sebalj - Subaru Impreza N12

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bułgarski pościg
Newsletter
Galerie zdjęć