
Aston Martin Rally GT
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Aston Martin w rajdach? O czymś takim trudno było nawet pomyśleć, a co dopiero mówić o realizacji! To kolejny po Porsche 911 GT3 Road Challenge przedstawiciel ekskluzywnej klasy GT.
Sam projekt był szalony i jego realizacja pozostanie raczej fanaberią dla bogaczy niż prawdziwym samochodem rajdowym. Na palcach jednej ręki można policzyć kierowców mających przyjemność zasiadać w ekskluzywnym wnętrzu wozu Aston Martin GT Rally. Samochód powstał przy współpracy Aston Martin Racing i firmy Prodrive, która znana jest głownie dzięki współpracy z zespołem rajdowym Subaru, choć przygotowuje m.in. także wyścigowe Ferrari.
Bazą dla projektu był model V8 Vantage, wykorzystano seryjną karoserię dodając oczywiście klatkę bezpieczeństwa. Skrócono przełożenia skrzyni biegów aby dostosować ją do warunków krętych rajdowych. oesów. Zawieszenie pozostawiono bez większych modyfikacji, wymieniono tylko sprężyny na twardsze Eibach. Debiutem samochodu był francuski Rajd Rallye Lyon Charbonnieres Rhone, gdzie Stephane Sarrazin, notabene związany wcześniej z fabrycznym zespołem Subaru, zajął 17 miejsce. Przegrał o 2,5 minuty z bezpośrednim rywalem z klasy Nicolasem Bernardi w Porsche 911.
Trudno spodziewać się aby występy tego samochodu były częste, raczej stanie się on zabawką dla bogaczy lub ewentualnie za jakiś czas kolekcjonerskim rarytasem.
Sam projekt był szalony i jego realizacja pozostanie raczej fanaberią dla bogaczy niż prawdziwym samochodem rajdowym. Na palcach jednej ręki można policzyć kierowców mających przyjemność zasiadać w ekskluzywnym wnętrzu wozu Aston Martin GT Rally. Samochód powstał przy współpracy Aston Martin Racing i firmy Prodrive, która znana jest głownie dzięki współpracy z zespołem rajdowym Subaru, choć przygotowuje m.in. także wyścigowe Ferrari.
Bazą dla projektu był model V8 Vantage, wykorzystano seryjną karoserię dodając oczywiście klatkę bezpieczeństwa. Skrócono przełożenia skrzyni biegów aby dostosować ją do warunków krętych rajdowych. oesów. Zawieszenie pozostawiono bez większych modyfikacji, wymieniono tylko sprężyny na twardsze Eibach. Debiutem samochodu był francuski Rajd Rallye Lyon Charbonnieres Rhone, gdzie Stephane Sarrazin, notabene związany wcześniej z fabrycznym zespołem Subaru, zajął 17 miejsce. Przegrał o 2,5 minuty z bezpośrednim rywalem z klasy Nicolasem Bernardi w Porsche 911.
Trudno spodziewać się aby występy tego samochodu były częste, raczej stanie się on zabawką dla bogaczy lub ewentualnie za jakiś czas kolekcjonerskim rarytasem.
Aston Martin Rally GT | |
---|---|
Aston Martin Rally GT - Silnik | |
Wykonanie | V8 |
Pojemność | 4300 cc |
Moc | 420 KM |
Moment obrotowy | 410 Nm |
Aston Martin Rally GT - Napęd | |
Rodzaj | stały na tylną oś |
Skrzynia biegów | 6-przełożeniowa |
Dyferencjał | o ograniczonym poślizgu |
Aston Martin Rally GT - Zawieszenie | |
Przód / tył | regulowane amortyzatory EXE-TC, sprężyny Eibach |
Opony i koła (przód / tył) | 18” x 8.5” / 18” x 9.5” |
Aston Martin Rally GT - Hamulce | |
Przód / tył | wentylowane tarcze 355mm / 330mm |
Ręczny | hydrauliczny |
Aston Martin Rally GT - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Aston Martin Rally GT - Wymiary | |
Długość | 4382 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Aston Martin Rally GT
Newsletter
Galerie zdjęć