Rajdy  »  Mistrzostwa Europy  »  Aktualności  »  Arctic Lapland Rally: Sołowow gonił w końcówce

Arctic Lapland Rally: Sołowow gonił w końcówce

2009-01-25 - Ł. Lach     Tagi: Sołowow
W piątym starcie w Arctic Lapland Rally, Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 20. miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc najwyżej sklasyfikowaną załogą zagraniczną.

Pierwszy etap fińskiego zimowego klasyka, zawodnicy Cersanit Rally Team ukończyli na 10. pozycji. Na końcowym wyniku zaważyła prawie 11-minutowa strata z drugiego dnia, spowodowana awarią Peugeota. Po naprawie samochodu Polacy popisali się doskonałymi czasami na ostatniej pętli. Dwukrotnie byli drudzy, a raz trzeci w „generalce”, dzięki czemu awansowali na dwudziestą pozycję.
Zawody, jak co roku miały znakomitą obsadę: oprócz fińskiej czołówki, startowali w nich kierowcy Formuły 1 - Mistrz Świata z 2007 roku Kimi Raikkonen (Abarth Grande Punto S2000 - 13. miejsce) oraz Mika Hakkinen (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19. miejsce), który triumfował na torach F1 w latach 1998-99. Zwycięzcą, podobnie jak przed rokiem, został Juha Salo (Mitsubishi Lancer Evo IX).
„Na pierwszym sobotnim odcinku pękła metalowa opaska przytrzymująca przewód od chłodnicy. Wyciekł cały płyn i silnik zaczął się przegrzewać. Musieliśmy się zatrzymać. Po kilku minutach udało nam się założyć przewód, dolaliśmy wody i jakoś przejechaliśmy dwa kolejne oesy. W końcówce osiągnęliśmy naprawdę dobre czasy - to była jedna z dobrych stron tego rajdu” - powiedział Michał Sołowow.
”Był to nasz piąty start w Rovaniemi, ale po raz pierwszy pojechaliśmy samochodem S2000. Uzyskiwaliśmy lepsze wyniki niż w N-grupowym Lancerze, ale pomimo tego, nadal uważam, że Arctic jest rajdem dla „enek”. Na śniegu mniejsza masa auta S2000 nie odgrywa aż takiej roli, a samochodom z turbodoładowaniem bardzo pomaga wysoki moment obrotowy”.

”Dodatkowo trasy są bardzo szybkie, preferujące samochody, którymi można osiągnąć dużą prędkość maksymalną. Nie mówię jednak, że w S2000 nie można tutaj wygrać. Być może w przyszłym roku ta sztuka uda się jakiemuś Finowi. Kilka lat temu poznałem Juhę Salo: wspólnie trenowaliśmy i robiliśmy wówczas podobne czasy. Teraz to on zwyciężył, ale chciałbym kiedyś pojechać Arctic tak dobrze jak Juha”.

Maciek Baran dodaje: „Mieliśmy walczyć o pierwszą „piątkę”, ale niestety awaria pozbawiła nas tej szansy. Pomimo pecha, mam zadowoloną minę, bo dojechaliśmy do mety, po bardzo szybkiej końcówce. Tak powinniśmy jechać od początku. Popełniliśmy kilka błędów - w jeździe, dyktowaniu, opisie, czy ustawieniu zawieszenia. Tutaj  są jeszcze sekundy, które można zyskać. Mając idealny samochód można walczyć z Finami na tym terenie jak równy z równym. Widać to było na ostatniej pętli, kiedy przyjeżdżaliśmy kilka sekund za całą plejadą Finów bijących się o zwycięstwo do ostatniego metra zaśnieżonej drogi”.



źródło: cersanitrally.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Arctic Lapland Rally: Sołowow gonił w końcówce

Arctic Lapland Rally: Sołowow gonił w końcówce
Skoczek120 2009-01-25 16:51
Brawa za przyzwoite miejsce!!!
Arctic Lapland Rally: Sołowow gonił w końcówce
Skoczek120 2009-01-25 16:52
Chociaż wierzyłem, że będą lepsi od driverów F1.