
Andrea Aghini wygrywając piętnastą edycję Rajdu Sardynii (nie mylić z rundą Mistrzostw Świata!) dopisał kolejne zwycięstwo do ubogiej na razie kolekcji Imprezy N14. Zawody były zaliczane do Szutrowego Pucharu Włoch.
Pierwszym liderem rajdu został Daniele Batisitini w Subaru Imprezie N12, ale już na następnej próbie na czoło wysunął się samochód oficjalnego zespołu Subaru Italia kierowany przez rutynowanego Andreę Aghiniego. Niestety problemy z tylnym zawieszeniem nie oszczędziły również tego legendarnego kierowcy. Trzeci odcinek to kolejna zmiana na pierwszym miejscu. Mauro Trentin, startujący Peugeotem 207 S2000, rościł sobie prawo do wygranej aż do siódmego oesu, gdzie na fotel lidera ponownie awansował Andrea Aghini. Od tego momentu aż do końca liczącego dziesięć prób rajdu pierwsza piątka nie zmieniła się.
W trakcie rajdu problemy techniczne dotknęły także drugiego Mauro Trentina (hamulce), oraz czwartego Alfredo „Dedo” De Dominicicsa (układ wydechowy). Luigi Ricci musiał podróżować z rozbitą szybą, gdy w trakcie odcinka otworzyła się maska.
Dwukrotny Mistrz Włoch (1998, 1999 - oba tytuły w Corolla WRC), musiał czekać na wygraną w klasyfikacji generalnej rajdu aż sześć lat. Poprzednio na najwyższym stopniu podium stanął w 2002 na portugalskiej Maderze (Peugeot 206 WRC).
Pierwszym liderem rajdu został Daniele Batisitini w Subaru Imprezie N12, ale już na następnej próbie na czoło wysunął się samochód oficjalnego zespołu Subaru Italia kierowany przez rutynowanego Andreę Aghiniego. Niestety problemy z tylnym zawieszeniem nie oszczędziły również tego legendarnego kierowcy. Trzeci odcinek to kolejna zmiana na pierwszym miejscu. Mauro Trentin, startujący Peugeotem 207 S2000, rościł sobie prawo do wygranej aż do siódmego oesu, gdzie na fotel lidera ponownie awansował Andrea Aghini. Od tego momentu aż do końca liczącego dziesięć prób rajdu pierwsza piątka nie zmieniła się.
W trakcie rajdu problemy techniczne dotknęły także drugiego Mauro Trentina (hamulce), oraz czwartego Alfredo „Dedo” De Dominicicsa (układ wydechowy). Luigi Ricci musiał podróżować z rozbitą szybą, gdy w trakcie odcinka otworzyła się maska.
Dwukrotny Mistrz Włoch (1998, 1999 - oba tytuły w Corolla WRC), musiał czekać na wygraną w klasyfikacji generalnej rajdu aż sześć lat. Poprzednio na najwyższym stopniu podium stanął w 2002 na portugalskiej Maderze (Peugeot 206 WRC).
15. Rally della Sardegna 2008 - wyniki końcowe (po OS 12) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Aghini / Cerrai | Subaru Impreza N14 | 1:45:52,5 min |
2. | Trentin / Zanella | Peugeot 207 S2000 | +41,8 s |
3. | Batistini / Bizocchi | Subaru Impreza N12 | +1:03,4 |
4. | Dedo / Daddoveri | Peugeot 207 S2000 | +1:34,4 |
5. | Ricci / Baruffa | Subaru Impreza | +1:52,1 |
6. | Piano / Achenza | Mitsubishi Lancer Evo VI | +5:57,6 |
źródło: racingworld.it
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Aghini autorem włoskiego sukcesu Imprezy N14
Podobne: Aghini autorem włoskiego sukcesu Imprezy N14




Podobne galerie: Aghini autorem włoskiego sukcesu Imprezy N14



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Subaru
Galerie zdjęć
Newsletter