Pierwsze eliminacja Mistrzostw Włoch dobiegła końca i znamy już pierwszych liderów czempionatu.  Samochody grupy N mogły już być obute w 18 calowe koła i tak też przygotowane zostały pojazdy  Mitsubuishi Ralliart Italy oraz Subaru Italia.
Po prologu rajdu, rozgrywanym w piątkowy wieczór, pierwszym liderem został Luca Rosetti W  Peugeocie 207 S2000, a pierwszym pechowcem Giandoemnico Basso, który po wypadnięciu z trasy i  stracie 3 minut zajął ostatnie miejsce, a następnego dnia rajdu musiał się wycofać już na  pierwszej próbie z powodu awarii silnika.
						Poważne ściganie zaczęło się jednak dopiero następnego dnia, kiedy o 9:19 Paolo Andreucci  wystartował swoim Lancerem Evo IX do drugiego oesu rajdu. Na mecie okazało się, że był  najszybszy i o ile drugie miejsce Rossettiego nie było zaskoczeniem, o tyle trzecie Alessandro  Perico w Clio S1600 to już mała sensacja. Czołowy kierowca grupy N, Piero Longhi znalazł się  dopiero na miejscu 5, tuż za nim był inny reprezentant Subaru Andrea Aghini. Kolejny oes  przyniósł kolejne zwycięstwo "Ucci'ego" i znów tuż za nim był kierowca dwieściesiódemki, tym  razem jednak przedzielił ich Matteo Gamba, reprezentant Ralliart Italia.
						Po trzech oesach i wyniku 2:1 dla Andreucciego, Luca Rosetti postanowił nieco podreperować  swoje konto i na dwóch natępnych próbach zameldował się jako najszybszy, co najważniejsze,  okazało się, że w tabeli wyników po piątej próbie, czyli pierwszej pętli, jest na pierwszym  miejscu 5,8s przed Andreuccim (kręcił się na os 5) i 28,3s przed sensacyjnym Allessandro  Perico. Czwartą pozycję okupował Cantamessa (Lancer Evo IX) przed Agihnim (Impreza N12) i  Medicim (Lancer Evoi IX). Na czwartym oesie pożegnalismy Piero Longhiego, a Mattego Gamba  musiał sprawdzić się przy zmianie opony (strata ponad 4 minut).
						Druga pętla zaczęła się od ataku Andreucciego, który był tak szybki, że wygrał trzy kolejne  próby drugiej pętli, tylko raz ustępując Rossettiemu. Ten ostatni jednak już na pierwszym oesie  po wyjeździe z serwisu przebił oponę i stracił pięć minut, co definitywnie pozbawiło go szansy  na zwycięstwo, ale jak pokazał dalszy przebieg rajdu, nie ochoty na ściganie. Również dobrze  jadący Matteo Gamba miał problemy i odpadł z rajdu na ostatniej próbie dnia (urwane koło).  Wciąż doskonale prezentujący się Perico czuje oddech równie szybko jadącego Davide Medici,  który na koniec dnia traci jednak już 20s.
Koniec dnia zastał Andreucciego na prowadzeniu a Luca Cantamessa dzięki pechowi Rossettiego  awansował na drugie miejsce. Strata "Cantaluki" to aż minuta, co więcej do ataku na niego  szykuje się Perico (+1:07s), ale musi on uważać na Davide Medici (+1:27,7s). Poniżej oczekiwań  i dopiero na piątym miejscu znajduje się Andrea Aghini (+1:41,9s), co pokazuje że Subaru chyba  nie są do tego rajdy tak dobrze przygotowane jak Mitsubishi. Za nim podążają Dallavilla i  Perego, rozdzieleni tylko o 3s.
Drugi dzień rajdu rozpoczyna się od zwycięstwa Andreucciego, ale kolejne trzy oesy pokazują, że  przez cały sezon będzie się trzeba liczyć z Rosettim. Dzięki bezpiecznej przewadze wypracowanej  pierwszego dnia zwycięzcą rajdu zostaje Andreucci, który tym samym udowadnia swój wszechstronny  talent. O sporym pechu mówić może świetnie jadący Medici, który na ostatnim oesie musi wycofać  się z rajdu. Bezpieczny Allessandro Perico nie musi się już obawiać straty swojego miejsca i  podobnie jak drugi Luca Cntamessa, nie forsując tempa dowozi trzecie miejsce do mety.
Pierwszy rajd pokazał rozkład sił i niewątpliwie przesiadający się do Peugeota 207 S2000  Allessandro Perico będzie groźny dla najlepszych. Samochody Subaru wydają się nieco odstawać od  Mitsubishi i inżynierowie zespołow używających tych pojazdów mają się nad czym zastanawiać.  Fiat zaliczył tragiczny występ, a Luca Rosetti pokazał lwi pazur.
Końcowa klasyfikacja 30 Rally Ciocco 2007:
1 ANDREUCCI Paolo / ANDREUSSI Anna  -  MITSUBISHI EVO IX        
2 CANTAMESSA Luca / CAPOLONGO Piercarlo  -  MITSUBISHI EVO IX    +58.5
3 PERICO Alessandro / CARRARA Fabrizio  -  RENAULT CLIO S1600   +1:21.9
4 AGHINI Andrea / CERRAI Massimiliano  -  SUBARU IMPREZA N12   +1:56.3
5 PEREGO Andrea / DE LUIS Daniele  -  MITSUBISHI EVO IX    +2:55.9
6 DALLAVILLA Andrea / ROCCO Tommaso  -  MITSUBISHI EVO IX    +3:01.9
7 CAVALLINI Tobia / ZANELLA Flavio  SUBARU  -  IMPREZA N11   +4:00.8
8 PIERANGIOLI Valter / SCARTABELLI Simone  -  MITSUBISHI EVO IX     +4:21.8
9 MANFRINATO Giovanni / CONDOTTA Claudio  -  SUBARU IMPREZA N12     +4:34.9
10 ROSSETTI Luca / CHIARCOSSI Matteo  -  PEUGEOT 207 S.2000     +4:49.2